Bert Mertens

Bert Mertens

Master Black Belt

Het curriculum van Bert
Gestart bij General Electric Corporate als een Employee Service Manager ben ik de eerste keer in aanraking gekomen met Six Sigma in 1998. Daarna ben ik me erin gaan verdiepen en werd ik al snel Black Belt binnen dezelfde organisatie (België, Nederland, Hongarije, Rusland, Scandia).

Na omzwervingen in verschillende functies bij onder meer Honeywell (België, Nederland en Zwitserland) en Essent (België en Bulgarije) heb ik mezelf kunnen bekwamen in Lean. In 2012 heb ik mijn Master Black Belt verworven bij Smallpeice Enterprises Ltd (UK, Leamington Spa) en heb deze verantwoordelijkheid uitgeoefend bij Tyco.

Ervaring heb ik voornamelijk opgedaan in transactionele omgevingen, van boekhouding, human resources, sales, back-offices tot call- en customer care centers, alsook in logistiek en cognitieve omgevingen (R&D).

Implementatie van Lean Six Sigma kennis in de organisatie
Met een heel erg customer driven mindset, en als verantwoordelijke voor opleidingen binnen EMEA, ben ik steeds op zoek gegaan naar structuur. Hoe konden werknemers het best worden bereikt en overtuigd van de voordelen van Lean Six Sigma, en daarna zo snel mogelijk ermee aan de slag?

Verantwoordelijk geworden voor het totale Learning Curriculum binnen de organisatie, heeft dit heeft geleid tot nieuwe benaderingen om een zo maximaal mogelijke impact te hebben in de organisatie. Deze ontwikkelingen resulteerden in ‘tailor made’ opleidingen of deze nu voor technici of voor hogere kaderleden waren. Belangrijk was dat de boodschap en de gepaste tools duidelijk en helder overkwamen.

Jouw praktijkcoach
In mijn rol als praktijkcoach bij The Lean Six Sigma Company, is het belangrijk om te helpen een ‘vertaling’ te maken van de theorie naar de praktijkomgevingen van de diverse belts. Dit blijkt nog steeds de grootste uitdaging te zijn van elke nieuwe Green- en Black belt.

Laatste berichten

Lees de laatste blog berichten van Bert Mertens.