Certificeringen

Zo verbetert Eneco haar klantervaringen met Lean Six Sigma

Hoe achterhaal je de echte wensen van je klanten? Net als het bedrijf waar jij werkzaam bent, is ook voor energieleverancier Eneco klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kom je aan de behoefte van de klant? Om dit te achterhalen meet Eneco al jaren de tevredenheid door middel van onderzoeken. Dit levert iedere maand 1000+ […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Het schoonmaken van een blancheur duurt 3 uur en 32 minuten. Een blancheur is een apparaat dat voedsel, voornamelijk groente, blancheert. Dit houdt […]

Lees Verder

“Door vooruitplannen en handelingen te combineren, verkort de wachttijd van de klant”

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers hebben continu aandacht voor verbetering en leggen hier dan ook de focus op. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten onze cursist […]

Lees Verder

Hogere klanttevredenheid en een besparing van €300.000,- met Lean Six Sigma

Hoe concurreer je als organisatie met je concurrenten? De concurrentiepositie van bedrijven is steeds meer afhankelijk van innovatie, flexibiliteit en nieuwe kennis. Het verbeteren van je bedrijfsprocessen speelt hierin een grote rol.Een financieel dienstverlenend bedrijf ging de uitdaging aan met Lean Six Sigma. Een vijf-maanden durend project leidde tot een jaarlijkse besparing van €300.000. Wil […]

Lees Verder
Green Belt

61% minder logistieke afwijkingen door Lean Six Sigma

Een logistieke stuurgroep heeft baat bij voortvarende processen en zo min mogelijk leveringsafwijkingen. De voormontage van motorcompletering wordt bevoorraad via een logistiek platform. Manco’s ofwel leveringsafwijkingen leiden onder andere tot uitstel en stoptijd op de assemblagelijn. Het doel van dit project is logistieke afwijkingen met 50% te verminderen Dit bedrijf heeft een reductie van 61% […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Hoe meer efficiëntie in planning je al gauw 15.000 euro laat besparen

Efficiëntie is essentieel bij de afdeling planning van een bedrijf. Dit geldt ook voor een brouwerij die tapinstallaties bouwt, onderhoudt en service verleent. Er is sprake van veel telefonisch contact tussen de monteurs en de planningsafdeling. De doelstelling van de cursist is een reductie van de gemiddelde gespreksduur met 10%. Het resultaat van het Lean […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Hoe succesvol voorraadverschillen elimineren met Lean Six Sigma

Een gebied in de logistiek dat vaak onvoldoende aandacht krijgt is voorraadbetrouwbaarheid. Nochtans is net dàt een domein waar je flinke besparingen kan realiseren. Zo slaagde een cursist in onze meest recente Black Belt cursus erin om 19.000 euro te besparen. Geen makkie want het aantal factoren dat invloed heeft op de voorraadbetrouwbaarheid is omvangrijk […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Handmatige transacties met 20% verminderen

Six Sigma cursist Robin van Rijn is werkzaam bij een financiële dienstverlener. Hier gaan zowel handmatige als automatische transacties door verschillende systemen heen. Zijn opdracht in de Black Belt cursus was de vele transactiestromen in kaart brengen en gelijktijdig de handmatig ingevoerde met 20% verminderen. Want net zo scoort de werkgever van Robin al meteen […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

€15.000 besparen met de Six Sigma tool: DMAIC

Een cursus volgen die tijdens het opleidingstraject al direct geld voor je bedrijf oplevert? Het kan bij The Lean Six Sigma Company! Twee werknemers van de Haagse vervoersmaatschappij HTM Personenvervoer namen voor hun praktijkopdracht in de green belt cursus het factureringsproces onder de loep. Ze stelden een verbeterplan op en realiseerden al meteen een kostenbesparing […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Verspilling in een proces verminderen met Lean Six Sigma

Cursist Pieter van der Linden is werkzaam voor een grote verzekeraar. Deze verzekeraar heeft te maken leveranciers waar contracten mee worden afgesloten. In de situatie voorafgaand aan het project is er geconstateerd dat contractdata niet volledig wordt gebruikt, terwijl deze data wel relevant voor het proces is. De doorlooptijd bij het registreren van een nieuw […]

Lees Verder