Certificeringen

Lean-management-procesverbetering

How Company verdiept zich in Lean Managament en streeft zo naar continu procesverbetering

Volgens How Company verdient iedereen het om zijn of haar maximaal potentieel te benutten. Dit geldt op persoonlijk vlak, maar het is ook op de werkvloer van groot belang. Daarom verzorgen ze trainingen, coaching en begeleiding van verandertrajecten in organisaties. Maar, net als bij je organisatie, is er ook bij How Company altijd ruimte voor […]

Lees Verder

Het aantal overboekingen bij het AMC verminderen met onze Black Belt cursist

Black Belt cursist, Petra Gooskens, doet veel inzichten op tijdens het Lean Six Sigma project voor het Universitair Medisch Centra in Amsterdam (AMC). Bij het AMC wensen ze namelijk een oplossing voor hun beddentekort. De oorzaak van het beddentekort is het aantal overboekingen. De processen bij de afdeling planning zijn dus toe aan verbetering, zodat […]

Lees Verder

Zo verminder je de duurtijd van je telefoongesprekken met 24%

Voor deze blog over customer service nemen we graag een kijkje bij onze noorderburen. De Nederlandse Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1.900 telefoontjes over onderneming gerelateerde zaken. Het is belangrijk dat elke klant snel een duidelijk antwoord krijgt, maar de medewerkers ervaren hierdoor wel een hoge werkdruk. Hoe kan de KVK borgen dat […]

Lees Verder

DMAIC bij Renewi: “data geeft richting aan oplossingen”

Ben je benieuwd wat erbij komt kijken wanneer je een Lean Six Sigma training volgt? Cursist Nico Bartels ging je voor en behaalde zijn Green Belt certificaat door middel van een succesvol praktijkproject.  In dit geval wil hij het energiegebruik van een waterzuiveringslijn met 2% verminderen. Hij doorloopt hiervoor de 5 fasen van Six Sigma […]

Lees Verder

Zo verbetert Eneco haar klantervaringen met Lean Six Sigma

Hoe achterhaal je de echte wensen van je klanten? Net als het bedrijf waar jij werkzaam bent, is ook voor energieleverancier Eneco klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kom je aan de behoefte van de klant? Om dit te achterhalen meet Eneco al jaren de tevredenheid door middel van onderzoeken. Dit levert iedere maand 1000+ […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Het schoonmaken van een blancheur duurt 3 uur en 32 minuten. Een blancheur is een apparaat dat voedsel, voornamelijk groente, blancheert. Dit houdt […]

Lees Verder

“Door vooruitplannen en handelingen te combineren, verkort de wachttijd van de klant”

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers hebben continu aandacht voor verbetering en leggen hier dan ook de focus op. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten onze cursist […]

Lees Verder

Hogere klanttevredenheid en een besparing van €300.000,- met Lean Six Sigma

Hoe concurreer je als organisatie met je concurrenten? De concurrentiepositie van bedrijven is steeds meer afhankelijk van innovatie, flexibiliteit en nieuwe kennis. Het verbeteren van je bedrijfsprocessen speelt hierin een grote rol.Een financieel dienstverlenend bedrijf ging de uitdaging aan met Lean Six Sigma. Een vijf-maanden durend project leidde tot een jaarlijkse besparing van €300.000. Wil […]

Lees Verder
Green Belt

61% minder logistieke afwijkingen door Lean Six Sigma

Een logistieke stuurgroep heeft baat bij voortvarende processen en zo min mogelijk leveringsafwijkingen. De voormontage van motorcompletering wordt bevoorraad via een logistiek platform. Manco’s ofwel leveringsafwijkingen leiden onder andere tot uitstel en stoptijd op de assemblagelijn. Het doel van dit project is logistieke afwijkingen met 50% te verminderen Dit bedrijf heeft een reductie van 61% […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Hoe meer efficiëntie in planning je al gauw 15.000 euro laat besparen

Efficiëntie is essentieel bij de afdeling planning van een bedrijf. Dit geldt ook voor een brouwerij die tapinstallaties bouwt, onderhoudt en service verleent. Er is sprake van veel telefonisch contact tussen de monteurs en de planningsafdeling. De doelstelling van de cursist is een reductie van de gemiddelde gespreksduur met 10%. Het resultaat van het Lean […]

Lees Verder