Customer Support

Lean Six Sigma

20% minder handmatige transacties met Lean Six Sigma

Onze Black Belt cursist Robin is werkzaam bij een financiële dienstverlener. Hier gaan zowel handmatige als automatische transacties door verschillende systemen heen. Zijn opdracht was de vele transactiestromen in kaart te brengen en gelijktijdig de handmatig ingevoerde transacties met 20% te verminderen. Op die manier zou de werkgever van Robin al meteen een flinke besparing […]

Lees Verder

En hoe ga jij je klanten beter bedienen?

Bij een speler in de energiesector werd een nieuw werkordersysteem geïmplementeerd, een platform om op een betrouwbare en efficiënte manier een opdracht naar resultaat te leiden. Dit nieuwe systeem legde meteen een aantal knelpunten in het proces bloot. Uit de praktijk bleek dat het allemaal een stuk soepeler kon verlopen. Uiteindelijk is het de klant […]

Lees Verder

Lean Six Sigma in de praktijk

Waarom een Lean Six Sigma-praktijkopdracht? De belangrijkste reden voor de Lean Six Sigma-opdracht is het bewijs van praktijkervaring. Je laat enerzijds zien dat je de Lean Six Sigma-technieken beheerst en anderzijds dat je in staat bent om een verandering door te voeren. Wat houdt een praktijkopdracht in? Een praktijkopdracht is een verbeterproject veelal binnen jouw […]

Lees Verder

Blijf jouw overzicht bewaren met een Kanban to do-list

Het efficiënt beheren van to do-lists was voorheen al een hele uitdaging en afgelopen weken is het door de social distancing en het thuiswerken niet gemakkelijker op geworden. Des te meer als die to do’s ook nog eens verdeeld zijn over verschillende teamleden. Een mens kan van minder niet slapen. Hoe blijf je tijdens deze […]

Lees Verder

4 tools om online je verbeterproject verder te zetten

Wie The Lean Six Sigma Company kent of een opleiding bij ons volgde, weet dat we helemaal warm worden van in team, rond een brown paper en gewapend met een stapel post-its, ideeën uit te wisselen. Heel wat Lean en Six Sigma-tools vinden hun sterkte in het samenbrengen van mensen en ideeën om processen te […]

Lees Verder
2020-03-24 Lean Stand-Up - The Lean Six Sigma Company

Houvast en verbondenheid, ook via een digitaal verbeterbord

Om te beginnen is het belangrijk te weten dat ons team elke donderdagochtend samenkomt in ons kantoor in Antwerpen om aan ons fysiek verbeterbord een stand-up meeting te houden. Dit wekelijkse overlegmoment is voor ons de ideale opportuniteit om de lopende zaken met elkaar te bespreken, om nieuwe ideeën uit te wisselen en om nieuwe […]

Lees Verder

Onze maatregelen tegen het coronavirus

Gezien de verreikende consequenties van de verspreiding van het coronavirus, zien wij ons ook genoodzaakt een concrete vertaling te maken naar onze activiteiten. Over de hele wereld heen, moedigen overheden en zorginstanties momenteel aan tot sociale isolatie en thuiswerk als oplossingen om deze pandemie zo snel en veilig mogelijk aan te pakken. Als internationaal opleidingsinstituut […]

Lees Verder

Een stand van zaken: de kmo-portefeuille

EEN STAND VAN ZAKEN: DE KMO-PORTEFEUILLE De opleidingen van The Lean Six Sigma Company vallen in Vlaanderen onder de kmo-portefeuille. Je kan dus een flink stuk van jouw inschrijvingsgeld laten subsidiëren. In 2020 veranderde de regelgeving rond de subsidiëring. Dit is de huidige stand van zaken. Wat is de betekenis van kmo-portefeuille? De kmo-portefeuille is […]

Lees Verder

Zo verbetert Eneco haar klantervaringen met Lean Six Sigma

Hoe achterhaal je de echte wensen van je klanten? Net als het bedrijf waar jij werkzaam bent, is ook voor energieleverancier Eneco klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kom je aan de behoefte van de klant? Om dit te achterhalen meet Eneco al jaren de tevredenheid door middel van onderzoeken. Dit levert iedere maand 1000+ […]

Lees Verder

“Door vooruitplannen en handelingen te combineren, verkort de wachttijd van de klant”

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers hebben continu aandacht voor verbetering en leggen hier dan ook de focus op. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten onze cursist […]

Lees Verder

Kom meer te weten via onze digitale studiegids: een uitgebreid overzicht van al onze opleidingen.

DOWNLOAD STUDIEGIDS