Na mijn studies Burgerlijk Ingenieur en een aanvullende Master in Logistics & Supply Chain Management, werd ik in 2005 meteen ondergedompeld als Project Manager in het Lean-bad bij Toyota Motor Europe. Vanaf het prille begin werd ik gecoacht door een Japanse coördinator die me leerde denken, ademen en handelen volgens de Lean principes (The Toyota Way) in alle mogelijke aspecten van mijn werk.
Deze zeer doorgevoerde opleiding heeft me een duidelijke visie gegeven op het toepassen van de principes van Lean Six Sigma op zowel industriële processen als dienstverleningsprocessen. Een onvergetelijke ervaring blijft mijn opdracht als arbeider gedurende twee maanden aan de assemblagelijn van motoren in Engeland. Daar leerde ik echt de sleutelbegrippen, zoals Kanban, Andon, Kaizen en Hejunka, begrijpen én toepassen in het hart van een Toyota-fabriek.
In 2011 besloot ik om een nieuwe uitdaging aan te gaan in de implementatie van Best Practices in Project Management en Lean Six Sigma bij een bedrijf actief in het Belgische spoorwezen. Change Management en vooral de weerstand die verandering intern kan opwekken bij een bedrijf in de publieke sector, werd voor mij een dagdagelijkse realiteit als Project Manager. Op die manier groeide ik in 2015 door tot Manager van een kwaliteitscel binnen dezelfde organisatie, waar ik verantwoordelijk was voor het doorvoeren van uiteenlopende organisatorische verbeteringen.
In 2017 kwam ik in contact met The Lean Six Sigma Company en begon ik met het geven van Lean Six Sigma opleidingen en de bijhorende praktijkbegeleiding. Met bijzonder veel enthousiasme kan ik op die manier verschillende bedrijven in uiteenlopende sectoren inspireren over de kracht van Lean Six Sigma, de achterliggende filosofie en zijn verschillende tools.