Paul Suijkerbuijk

Paul Suijkerbuijk

Master Black Belt

Het curriculum van Paul
“Begin deze eeuw heb ik de opleiding tot Lean Six Sigma Black Belt gevolgd bij DuPont de Nemours. In 2002 ben ik op de DuPont Business School in Wilmington (USA) verder geschoold tot Master Black Belt. Een intensieve en zeer leerrijke periode. Daarvoor was ik al 3 jaar actief als Lean Six Sigma specialist en Technical Manager bij DuPont. In deze periode heb ik vele verbeterprojecten geïnitieerd o.b.v. de KPI’s en samen met mijn team deze projecten tot een succesvol einde gebracht.

Na Dupont ben ik als Master Black Belt aan de slag gegaan bij KPN. Hier leerde ik dat Lean en Six Sigma prima methodieken zijn om ook binnen de dienstverlening processen te optimaliseren. Vervolgens ben ik mij gaan oriënteren op het overdragen van kennis en de inzet van Lean Six Sigma als bedrijfsfilosofie. Ik wilde organisaties ondersteunen bij het uitrollen van Lean Six Sigma en mensen scholen tot Green Belt en Black Belt.

Bij The Lean Six Sigma Company ben ik vooral actief als trainer/coach. Het werk in het veld blijft me toch het meeste boeien. Organisaties wijzen op de mogelijke valkuilen en verbeteraars helpen bij de uitvoer en onderbouwing van hun werk is mijn voornaamste drijfveer. Inmiddels zijn er honderden mensen door me opgeleid tot Lean Six Sigma professional, en al evenveel projecten gecoacht in organisaties als DLL, ENECO, BMW/Alphabet, ECT, ASML en diverse gemeenten. Al deze projecten vormen de meetbare voortgang van de bredere Lean Six Sigma implementatie bij deze grote bedrijven en gemeenten, waarbij zeker ook het verandermanagement een grote rol speelt.

Visie op Lean Six Sigma
Lean Six Sigma is geen wondermiddel en er liggen valkuilen in het verschiet. Succes is gegarandeerd bij die bedrijven en organisaties die het beste de valkuilen weten te herkennen en omzeilen.

Lukt dit, dan weten managers precies waarop moet worden gestuurd en alle medewerkers begrijpen hoe men moet handelen om het beste uit zich zelf en de organisatie te halen. Met de klant als grote winnaar. Wie wil er immers niet tijdig, betrouwbaar en tegen de laagste kosten geholpen worden?”

Laatste berichten

Lees de laatste blog berichten van Paul Suijkerbuijk.