Algemeen

Besparing van €74.000 voor Lucardi [casestudy]

Lucardi is een bekende Nederlandse retail keten die sieraden, horloges en bijous verkoopt vanuit meer dan 100 filialen door het gehele land. Hun core business bestaat enerzijds uit de verkoop van deze producten en anderzijds aan het verlenen van service met betrekking tot de producten. In veel gevallen gaat het dan om een reparatie. Cursiste Denise van der Gaag herkent in het […]

Lees Verder

Hoe Stedin haar klanten beter helpt en daarbij €300.000 bespaart

Stedin is met ruim 2 miljoen klanten één van de grootste energieleveranciers van Nederland. Zij bieden hun klanten tot en met 2020 een gratis slimme energiemeter aan. Deze meters bieden zowel voor de klant als voor Stedin voordelen, waardoor zij deze graag leveren. Sommige klanten willen de meter graag zo snel mogelijk hebben. Daarom biedt Stedin hen de mogelijkheid om […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Haal het maximale uit de zomer met een Summer Course

Een unieke Lean Six Sigma cursus procesverbeteren combineren met uw volle agenda? Het kan! Vanuit The Lean Six Sigma Company hebben we hier de perfecte oplossing voor: de Summer Course. Zo wordt een opleidingstraject in sprintversie afgewerkt. U bent met twee weken al klaar, leert in die periode echt àlles over procesverbetering en maakt bovendien waardevolle nieuwe connecties. Prima oplossing voor […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

  Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren om dat […]

Lees Verder

€100.000 besparen dankzij Lean Six Sigma

Bij een bedrijf waar ze gespecialiseerd zijn in het produceren van verpakkingen, is een goedlopend productieproces essentieel. Cursist Wilfred van den Berg heeft zich tijdens het Lean Six Sigma project gericht op het optimaliseren van een verpakkingslijn. Om het proces optimaal te houden, is het van belang dat er zo min mogelijk verspillingen plaatsvinden. Benieuwd […]

Lees Verder

MIP gaat volop voor ‘factory of the future’ met Lean Six Sigma

MIP, producent van glasvezelversterkte kunststof opslagsystemen uit Rijkevorsel, sprak bij de start van het nieuwe jaar de ambitie uit om te transformeren tot een ‘Factory of the Future’. Zo wil het bedrijf niet alleen de eigen groei blijven verzekeren voor de toekomst. Het management van MIP mikt ook op de begeerde ‘Factory of the Future’ […]

Lees Verder

Lean Practitioner geeft Floré Groep bloeiende toekomst

The Lean Six Sigma Company Belgium schenkt tuinbouwonderneming Floré Groep een bloeiende toekomst! Op de VOV-beurs in november ’17 konden bezoekers namelijk een gratis 3-daagse opleiding Lean Practitioner winnen. Uit de 40 inzendingen duidde een onschuldige hand mevrouw Lena De Meulenaere van Floré Groep aan als winnares. Zij gaat binnenkort in deze opleiding leren hoe […]

Lees Verder

Streven naar snelle service

Cursist Jeroen Huijskens werkt voor een bedrijf dat softwareproducten levert voor de zorgmarkt. Als een nieuwe klant zich aanmeldt, is de verwachting om binnen een halve dag met de nieuwe software aan de slag te gaan.  De gemiddelde doorlooptijd van een aanmelding bij de start van het project bedroeg echter 15 uur en 33 minuten. […]

Lees Verder
Lean Six Sigma

Handmatige transacties met 20% verminderen

Six Sigma cursist Robin van Rijn is werkzaam bij een financiële dienstverlener. Hier gaan zowel handmatige als automatische transacties door verschillende systemen heen. Zijn opdracht in de Black Belt cursus was de vele transactiestromen in kaart brengen en gelijktijdig de handmatig ingevoerde met 20% verminderen. Want net zo scoort de werkgever van Robin al meteen […]

Lees Verder