Lean Management

Hoe Stedin haar klanten beter helpt en daarbij €300.000 bespaart

Stedin is met ruim 2 miljoen klanten één van de grootste energieleveranciers van Nederland. Zij bieden hun klanten tot en met 2020 een gratis slimme energiemeter aan. Deze meters bieden zowel voor de klant als voor Stedin voordelen, waardoor zij deze graag leveren. Sommige klanten willen de meter graag zo snel mogelijk hebben. Daarom biedt Stedin hen de mogelijkheid om […]

Lees Verder
fte-besparen-lean-six-sigma-trainingen

Een volledige FTE besparen dankzij procesoptimalisatie Lean Six Sigma

Cursist Gert is voor zijn werkgever gestart met een prachtig verbetertraject. Vanuit de Lean Six Sigma cursus is hij samen met zijn team gegaan voor een betere dienstverlening. Zijn werkgever, de financiële dienstverlener en verzekeraar Nationale Nederlanden, wil namelijk de meest persoonlijke verzekeraar worden. Dit doel loopt samen met de omschakeling naar het volledige en constant veranderende digitale tijdperk. Die transformatie levert soms dilemma’s op. Zo’n dilemma vormt in dit project juist een kans. […]

Lees Verder
rooster-dmaic

Hoe het CTB haar patiënten beter helpt dankzij Lean Six Sigma

Het Centrum voor Thuisbeademing, of CTB in het kort, heeft als doel om ervoor te zorgen dat patiënten thuis beademd kunnen worden. In veel gevallen betekent dit dat die patiënten niet in het ziekenhuis hoeven te verblijven en in hun eigen omgeving kunnen zijn. Minimaal jaarlijks wordt bij die betreffende patiënten ’s nachts een meting […]

Lees Verder
Tijdbesparing-tlssc

Tijdsbesparing van 41% dankzij Lean Six Sigma project

In het verpleegtehuis gaat veel tijd verloren omdat cateringbestellingen nog altijd op papier worden aangemaakt, terwijl deze ook digitaal ingevoerd moeten worden. Die tijd besteden de medewerkers liever aan de zorg voor de bewoners. De bewoners delen deze mening. Cursist Martijn Peters wil dit proces graag verbeteren en start daarom met een Lean Six Sigma […]

Lees Verder
Lean-management-procesverbetering

Hoe een professionele coach van verandertrajecten zelf nog bijleert over Lean Management

Volgens How Company verdient iedereen het om zijn of haar maximaal potentieel te benutten. Dit geldt op persoonlijk vlak, maar het is ook op de werkvloer van groot belang. Daarom verzorgen ze trainingen, coaching en begeleiding van verandertrajecten in organisaties. Maar, net als bij je organisatie, is er ook bij How Company altijd ruimte voor […]

Lees Verder

Zo verminder je de duurtijd van je telefoongesprekken met 24%

Voor deze blog over customer service nemen we graag een kijkje bij onze noorderburen. De Nederlandse Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1.900 telefoontjes over onderneming gerelateerde zaken. Het is belangrijk dat elke klant snel een duidelijk antwoord krijgt, maar de medewerkers ervaren hierdoor wel een hoge werkdruk. Hoe kan de KVK borgen dat […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Wil jij weten hoe de cursist Zoran zijn doel heeft behaald? Lees dan snel verder in onderstaande blog. Het schoonmaken van een blancheur […]

Lees Verder

“Door vooruitplannen en handelingen te combineren, verkort de wachttijd van de klant”

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers hebben continu aandacht voor verbetering en leggen hier dan ook de focus op. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten onze cursist […]

Lees Verder