LSS Opleidingen

Lean Six Sigma ten dienste van de dienstensector

Lean Six Sigma, oorspronkelijk ontwikkeld voor de industrie, heeft de laatste jaren terrein gewonnen in de dienstensector als een krachtige methodologie om te streven naar meer efficiëntie, kwaliteit en klanttevredenheid. Hoewel de processen in de dienstensector vaak complexer zijn en minder gestandaardiseerd verlopen dan in een productieomgeving, blijkt Lean Six Sigma goed te werken voor […]

Lees Verder

Betrek je stakeholders bij je projecten: enkele tips

Bij het plannen en uitvoeren van projecten is het van cruciaal belang om alle belanghebbenden bij het project te betrekken. De betrokkenheid van de stakeholders vormt een essentieel onderdeel van projectmanagement. Als je de doelen en behoeften van elke stakeholder goed begrijpt, kan je je project op een effectieve en efficiënte manier voeren. In deze […]

Lees Verder

Lean Six Sigma in de toeristische sector

Hoewel Lean Six Sigma oorspronkelijk werd ontwikkeld voor de industriële sector, wordt deze methodologie ook meer en meer gebruikt in de dienstverlening, onder meer in de toeristische sector. Het gaat hier immers om een erg concurrentiële sector, met vaak lage marges en een sterke druk om de klant goede kwaliteit te blijven bieden tegenover steeds […]

Lees Verder

Hoe betrokkenheid leidt tot kwaliteit en innovatie

In een wereld waarin organisaties voortdurend op zoek zijn naar manieren om hun prestaties te verbeteren en hun kosten te verlagen, is Lean Six Sigma een veelgebruikte methodologie. Een belangrijk onderdeel van Lean Six Sigma is de omgekeerde organisatiepiramide, die draait om het idee dat de medewerkers die het dichtst bij de klant staan, ook […]

Lees Verder

Energiezuiniger leven en werken met Lean Six Sigma

Lean Six Sigma is een methodologie die je helpt om (bedrijfs)processen efficiënter te maken en de kwaliteit te verbeteren. De methodologie is gebaseerd op twee kernprincipes: Lean, dat zich richt op het verminderen of elimineren van verspilling in processen, en Six Sigma, gericht op het reduceren van procesvariatie en -fouten. Bovendien is deze methodologie algemeen […]

Lees Verder

10 vragen voor een geslaagde Gemba Walk

Wandelen is goed voor de gezondheid. Je hebt ongetwijfeld al gemerkt dat deze oude leuze niet langer alleen in gezondheidsbladen en welzijnsmagazines wordt gepredikt, maar ook in de arbeids- en bedrijfswereld opduikt. We horen regelmatig spreken over “co-walking”, “walk and talk” of “wandelvergaderingen”. Modeverschijnsel of niet, je kan er niet naast kijken als je op […]

Lees Verder

Lean Six Sigma in de praktijk

Waarom een Lean Six Sigma-praktijkopdracht? De belangrijkste reden voor de Lean Six Sigma-opdracht is het bewijs van praktijkervaring. Je laat enerzijds zien dat je de Lean Six Sigma-technieken beheerst en anderzijds dat je in staat bent om een verandering door te voeren. Wat houdt een praktijkopdracht in? Een praktijkopdracht is een verbeterproject veelal binnen jouw […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Haal het maximale uit de zomer met een Summer Course

Een unieke Lean Six Sigma cursus procesverbeteren combineren met uw volle agenda? Het kan! Vanuit The Lean Six Sigma Company hebben we hier de perfecte oplossing voor: de Summer Course. Zo wordt een opleidingstraject in sprintversie afgewerkt. U bent met twee weken al klaar, leert in die periode echt àlles over procesverbetering en maakt bovendien waardevolle nieuwe connecties. Prima oplossing voor […]

Lees Verder

Lean Practitioner geeft Floré Groep bloeiende toekomst

The Lean Six Sigma Company Belgium schenkt tuinbouwonderneming Floré Groep een bloeiende toekomst! Op de VOV-beurs in november 2017 konden bezoekers namelijk een gratis 3-daagse opleiding Lean Practitioner winnen. Uit de 40 inzendingen duidde een onschuldige hand mevrouw Lena De Meulenaere van Floré Groep aan als winnares. Zij gaat binnenkort in deze opleiding leren hoe […]

Lees Verder

Kom meer te weten via onze digitale studiegids: een uitgebreid overzicht van al onze opleidingen.

DOWNLOAD STUDIEGIDS