Lean Six Sigma trainingen

Hoe een groot telecombedrijf Six Sigma inzet voor procesverbetering

Klanten van Tele2, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, kunnen bij de provider een nieuwe mobiele telefoon bestellen. Wanneer zij daar toch vanaf willen zien, wordt aangegeven dat zij binnen 5 dagen het betaalde bedrag terug zullen krijgen op hun rekening. Helaas blijkt dit niet altijd haalbaar voor Tele2. Het gevolg hiervan is dat […]

Lees Verder
lean-six-sigma-company-besparing-ect

Besparing voor het ECT van €296.000 per jaar dankzij Lean Six Sigma

Bij European Container Terminals (ECT) rijden Automatisch Gestuurde Voertuigen (AGV’s) rond om containers van de kade naar de zogeheten stack (stapel) te brengen. Dankzij Lean Six Sigma worden deze automatische processen verbeterd , met prachtige resultaten tot gevolg. We vertellen je graag meer over ons plan van aanpak en de opvolging hiervan. Waar is verbetering […]

Lees Verder
Zilveren-kruis-klantenservice-lean-six-sigma

Zilveren Kruis bespaart €484.000 door inzet Lean Six Sigma Tools 

Het Zilveren Kruis is een grote zorgverzekeraar bij de noorderburen. Een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces is de klantenservice. Klanten bellen hier naartoe met vragen over bijvoorbeeld hun verzekering, dekking, premie of declaraties. Het Zilveren Kruis wil haar klanten graag zo goed mogelijk van dienst zijn, waardoor het effectiever inrichten van klantenservicegesprekken een mooi streven […]

Lees Verder
lean-six-sigma-proces-verbetering

Een beter én goedkoper proces dankzij Lean Six Sigma

Holst Centre focust zich met name op het ontwikkelen van draadloze sensortechnologie en flexibele elektronica. Die flexibele elektronica wordt onder anderen toegepast op displays, die gewoon blijven werken wanneer ze gebogen worden. Een erg mooi product dus! Dit product was de R&D–fase inmiddels ontgroeid, waardoor het tijd werd voor een zogeheten pilot line. Hierbij worden meerdere prototypes […]

Lees Verder
the-lean-six-sigma-besparing

Hoe het bedrijf Ampelmann €100.000 bespaarde in 11 maanden

Ampelmann is een bedrijf werkzaam in de offshore-industrie. Zij bouwen, leveren en onderhouden onder anderen motion compensated gangways. Dit zijn de loopbruggen die worden gebruikt om bijvoorbeeld van een boot rechtstreeks een boorplatform op te kunnen lopen. Een mooi bedrijf met een mooi product waar toch ruimte voor verbetering mogelijk was. Cursist Maarten de Wit ging aan de slag […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

  Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren om dat […]

Lees Verder
Procesverbetering-warehouse

Hoe Lean Six Sigma tools procesverbetering van 33% realiseren

In deze blog behandelen we het traject van een van onze Green Belt cursisten. Het bedrijf waar zij werkzaam is produceert stofkapjes. Bij die productie zijn twee verschillende afdelingen betrokken. In de praktijk gebeurde de uitlevering van de benodigde onderdelen vaak te laat. Dit betekent dat de stofkapjes soms ook te laat aan klanten werden uitgeleverd. Door […]

Lees Verder
Tijdbesparing-tlssc

Tijdsbesparing van 41% dankzij Lean Six Sigma project

In het verpleegtehuis gaat veel tijd verloren omdat cateringbestellingen nog altijd op papier worden aangemaakt, terwijl deze ook digitaal ingevoerd moeten worden. Die tijd besteden de medewerkers liever aan de zorg voor de bewoners. De bewoners delen deze mening. Cursist Martijn Peters wil dit proces graag verbeteren en start daarom met een Lean Six Sigma […]

Lees Verder
DMAIC-methode-efficientie

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder