Lean Six Sigma trainingen

Zo verminder je de duurtijd van je telefoongesprekken met 24%

Voor deze blog over customer service nemen we graag een kijkje bij onze noorderburen. De Nederlandse Kamer Van Koophandel (KVK) ontvangt dagelijks ongeveer 1.900 telefoontjes over onderneming gerelateerde zaken. Het is belangrijk dat elke klant snel een duidelijk antwoord krijgt, maar de medewerkers ervaren hierdoor wel een hoge werkdruk. Hoe kan de KVK borgen dat […]

Lees Verder

DMAIC bij Renewi: “data geeft richting aan oplossingen”

Ben je benieuwd wat erbij komt kijken wanneer je een Lean Six Sigma training volgt? Cursist Nico Bartels ging je voor en behaalde zijn Green Belt certificaat door middel van een succesvol praktijkproject.  In dit geval wil hij het energiegebruik van een waterzuiveringslijn met 2% verminderen. Hij doorloopt hiervoor de 5 fasen van Six Sigma […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Het schoonmaken van een blancheur duurt 3 uur en 32 minuten. Een blancheur is een apparaat dat voedsel, voornamelijk groente, blancheert. Dit houdt […]

Lees Verder

Hogere klanttevredenheid en een besparing van €300.000,- met Lean Six Sigma

Hoe concurreer je als organisatie met je concurrenten? De concurrentiepositie van bedrijven is steeds meer afhankelijk van innovatie, flexibiliteit en nieuwe kennis. Het verbeteren van je bedrijfsprocessen speelt hierin een grote rol.Een financieel dienstverlenend bedrijf ging de uitdaging aan met Lean Six Sigma. Een vijf-maanden durend project leidde tot een jaarlijkse besparing van €300.000. Wil […]

Lees Verder

€100.000 besparen dankzij Lean Six Sigma

Bij een bedrijf waar ze gespecialiseerd zijn in het produceren van verpakkingen, is een goedlopend productieproces essentieel. Cursist Wilfred van den Berg heeft zich tijdens het Lean Six Sigma project gericht op het optimaliseren van een verpakkingslijn. Om het proces optimaal te houden, is het van belang dat er zo min mogelijk verspillingen plaatsvinden. Benieuwd […]

Lees Verder

Het management is de bottleneck

Traditioneel gezien staat management gelijk aan leiderschap en innovatie, maar volgens Toyota staat management voor verbeteren. Toyota Kata is een managementsysteem dat verschillende teams binnen een organisatie dezelfde richting geeft, zodat de gestelde doelen gezamenlijk bereikt kunnen worden. Er zijn vier stappen van de verbeter-Kata; Definieer een visie (ultieme doel / True North), Begrijpen van […]

Lees Verder