Blog

Casestudy Elacin TLSSC

Productieproces- en levering optimalisatie voor Elacin [Casestudie]

Bij Elacin worden gehoorbeschermingsproducten geproduceerd. Deze worden verkocht vanuit verschillende retailers, zoals bijvoorbeeld Schoonenberg in Nederland. De gehoorbescherming wordt op maat gemaakt en is zodoende altijd specifiek voor de betreffende klant. Zoals dat met producten op maat vaker gebeurt, ontvangt Elacin regelmatig verzoeken tot vervanging of reparatie. Dit komt omdat het product niet volledig aansluit op de verwachtingen van de klant. […]

Lees Verder
ishikawa diagram besparing tlssc.be

Grip op het proces met Ishikawa diagram zorg voor €345.000 besparing

Op projectbasis voert een industrieel reinigingsbedrijf projecten uit voor haar klanten. Dit doen zij op basis van zogeheten ‘aangenomen werk’, waarbij vooraf samen met de klant wordt bekeken hoeveel werkuren er nodig zijn voor het project. Dit betekent tevens dat zodoende de prijs voor de dienstverlening vooraf wordt vastgesteld. Het bedrijf weet dan precies in […]

Lees Verder

Hoe procesoptimalisatie zorgt voor beter geïnformeerde studenten én tijdwinst voor de Hogeschool [case]

De start van het eerste schooljaar is voor hogeschoolstudenten een spannende tijd. Er komt enorm veel informatie op hen af die zij tegelijk met alle nieuwe indrukken moeten verwerken. Voor de hogeschool is het erg belangrijk dat de studenten goed voorbereid aan hun hogeschoolcarrière kunnen beginnen, wat in de praktijk een grote uitdaging blijkt. Doordat […]

Lees Verder

Besparing van €74.000 voor Lucardi [casestudy]

Lucardi is een bekende Nederlandse retail keten die sieraden, horloges en bijous verkoopt vanuit meer dan 100 filialen door het gehele land. Hun core business bestaat enerzijds uit de verkoop van deze producten en anderzijds aan het verlenen van service met betrekking tot de producten. In veel gevallen gaat het dan om een reparatie. Cursiste Denise van der Gaag herkent in het […]

Lees Verder

Hoe een groot telecombedrijf Six Sigma inzet voor procesverbetering

Klanten van Tele2, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, kunnen bij de provider een nieuwe mobiele telefoon bestellen. Wanneer zij daar toch vanaf willen zien, wordt aangegeven dat zij binnen 5 dagen het betaalde bedrag terug zullen krijgen op hun rekening. Helaas blijkt dit niet altijd haalbaar voor Tele2. Het gevolg hiervan is dat […]

Lees Verder

Hoe Stedin haar klanten beter helpt en daarbij €300.000 bespaart

Stedin is met ruim 2 miljoen klanten één van de grootste energieleveranciers van Nederland. Zij bieden hun klanten tot en met 2020 een gratis slimme energiemeter aan. Deze meters bieden zowel voor de klant als voor Stedin voordelen, waardoor zij deze graag leveren. Sommige klanten willen de meter graag zo snel mogelijk hebben. Daarom biedt Stedin hen de mogelijkheid om […]

Lees Verder
fte-besparen-lean-six-sigma-trainingen

Een volledige FTE besparen dankzij procesoptimalisatie Lean Six Sigma

Cursist Gert is voor zijn werkgever gestart met een prachtig verbetertraject. Vanuit de Lean Six Sigma cursus is hij samen met zijn team gegaan voor een betere dienstverlening. Zijn werkgever, de financiële dienstverlener en verzekeraar Nationale Nederlanden, wil namelijk de meest persoonlijke verzekeraar worden. Dit doel loopt samen met de omschakeling naar het volledige en constant veranderende digitale tijdperk. Die transformatie levert soms dilemma’s op. Zo’n dilemma vormt in dit project juist een kans. […]

Lees Verder
lean-six-sigma-company-besparing-ect

Besparing voor het ECT van €296.000 per jaar dankzij Lean Six Sigma

Bij European Container Terminals (ECT) rijden Automatisch Gestuurde Voertuigen (AGV’s) rond om containers van de kade naar de zogeheten stack (stapel) te brengen. Dankzij Lean Six Sigma worden deze automatische processen verbeterd , met prachtige resultaten tot gevolg. We vertellen je graag meer over ons plan van aanpak en de opvolging hiervan. Waar is verbetering […]

Lees Verder
rooster-dmaic

Hoe het CTB haar patiënten beter helpt dankzij Lean Six Sigma

Het Centrum voor Thuisbeademing, of CTB in het kort, heeft als doel om ervoor te zorgen dat patiënten thuis beademd kunnen worden. In veel gevallen betekent dit dat die patiënten niet in het ziekenhuis hoeven te verblijven en in hun eigen omgeving kunnen zijn. Minimaal jaarlijks wordt bij die betreffende patiënten ’s nachts een meting […]

Lees Verder
Zilveren-kruis-klantenservice-lean-six-sigma

Zilveren Kruis bespaart €484.000 door inzet Lean Six Sigma Tools 

Het Zilveren Kruis is een grote zorgverzekeraar bij de noorderburen. Een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces is de klantenservice. Klanten bellen hier naartoe met vragen over bijvoorbeeld hun verzekering, dekking, premie of declaraties. Het Zilveren Kruis wil haar klanten graag zo goed mogelijk van dienst zijn, waardoor het effectiever inrichten van klantenservicegesprekken een mooi streven […]

Lees Verder