Blog

Hoe een groot telecombedrijf Six Sigma inzet voor procesverbetering

Klanten van Tele2, een van de grootste telecombedrijven van Nederland, kunnen bij de provider een nieuwe mobiele telefoon bestellen. Wanneer zij daar toch vanaf willen zien, wordt aangegeven dat zij binnen 5 dagen het betaalde bedrag terug zullen krijgen op hun rekening. Helaas blijkt dit niet altijd haalbaar voor Tele2. Het gevolg hiervan is dat […]

Lees Verder

Hoe Stedin haar klanten beter helpt en daarbij €300.000 bespaart

Stedin is met ruim 2 miljoen klanten één van de grootste energieleveranciers van Nederland. Zij bieden hun klanten tot en met 2020 een gratis slimme energiemeter aan. Deze meters bieden zowel voor de klant als voor Stedin voordelen, waardoor zij deze graag leveren. Sommige klanten willen de meter graag zo snel mogelijk hebben. Daarom biedt Stedin hen de mogelijkheid om […]

Lees Verder
fte-besparen-lean-six-sigma-trainingen

Een volledige FTE besparen dankzij procesoptimalisatie Lean Six Sigma

Cursist Gert is voor zijn werkgever gestart met een prachtig verbetertraject. Vanuit de Lean Six Sigma cursus is hij samen met zijn team gegaan voor een betere dienstverlening. Zijn werkgever, de financiële dienstverlener en verzekeraar Nationale Nederlanden, wil namelijk de meest persoonlijke verzekeraar worden. Dit doel loopt samen met de omschakeling naar het volledige en constant veranderende digitale tijdperk. Die transformatie levert soms dilemma’s op. Zo’n dilemma vormt in dit project juist een kans. […]

Lees Verder
lean-six-sigma-company-besparing-ect

Besparing voor het ECT van €296.000 per jaar dankzij Lean Six Sigma

Bij European Container Terminals (ECT) rijden Automatisch Gestuurde Voertuigen (AGV’s) rond om containers van de kade naar de zogeheten stack (stapel) te brengen. Dankzij Lean Six Sigma worden deze automatische processen verbeterd , met prachtige resultaten tot gevolg. We vertellen je graag meer over ons plan van aanpak en de opvolging hiervan. Waar is verbetering […]

Lees Verder
rooster-dmaic

Hoe het CTB haar patiënten beter helpt dankzij Lean Six Sigma

Het Centrum voor Thuisbeademing, of CTB in het kort, heeft als doel om ervoor te zorgen dat patiënten thuis beademd kunnen worden. In veel gevallen betekent dit dat die patiënten niet in het ziekenhuis hoeven te verblijven en in hun eigen omgeving kunnen zijn. Minimaal jaarlijks wordt bij die betreffende patiënten ’s nachts een meting […]

Lees Verder
Zilveren-kruis-klantenservice-lean-six-sigma

Zilveren Kruis bespaart €484.000 door inzet Lean Six Sigma Tools 

Het Zilveren Kruis is een grote zorgverzekeraar bij de noorderburen. Een belangrijk onderdeel van het bedrijfsproces is de klantenservice. Klanten bellen hier naartoe met vragen over bijvoorbeeld hun verzekering, dekking, premie of declaraties. Het Zilveren Kruis wil haar klanten graag zo goed mogelijk van dienst zijn, waardoor het effectiever inrichten van klantenservicegesprekken een mooi streven […]

Lees Verder
lean-six-sigma-proces-verbetering

Een beter én goedkoper proces dankzij Lean Six Sigma

Holst Centre focust zich met name op het ontwikkelen van draadloze sensortechnologie en flexibele elektronica. Die flexibele elektronica wordt onder anderen toegepast op displays, die gewoon blijven werken wanneer ze gebogen worden. Een erg mooi product dus! Dit product was de R&D–fase inmiddels ontgroeid, waardoor het tijd werd voor een zogeheten pilot line. Hierbij worden meerdere prototypes […]

Lees Verder
the-lean-six-sigma-besparing

Hoe het bedrijf Ampelmann €100.000 bespaarde in 11 maanden

Ampelmann is een bedrijf werkzaam in de offshore-industrie. Zij bouwen, leveren en onderhouden onder anderen motion compensated gangways. Dit zijn de loopbruggen die worden gebruikt om bijvoorbeeld van een boot rechtstreeks een boorplatform op te kunnen lopen. Een mooi bedrijf met een mooi product waar toch ruimte voor verbetering mogelijk was. Cursist Maarten de Wit ging aan de slag […]

Lees Verder
summer-course-tlssc

Haal het maximale uit de zomer met een Summer Course

Een unieke Lean Six Sigma cursus procesverbeteren combineren met uw volle agenda? Het kan! Vanuit The Lean Six Sigma Company hebben we hier de perfecte oplossing voor: de Summer Course. Zo wordt een opleidingstraject in sprintversie afgewerkt. U bent met twee weken al klaar, leert in die periode echt àlles over procesverbetering en maakt bovendien waardevolle nieuwe connecties. Prima oplossing voor […]

Lees Verder
klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder