Success Stories

klantenservice-fcr

Hoe First Contact Solution bijdraagt aan de klanttevredenheid

Royal FloraHolland brengt al meer dan 100 jaar vraag en aanbod samen op de internationale marktplaats voor bloemen en planten. Zij voerden in 2017 een klanttevredenheidsonderzoek uit onder de kwekers en kopers, oftewel hun klanten. Er kwam daarbij een verbeterpotentie naar voren met betrekking tot het klantcontact. Hierop werd een visie ontwikkelt waar een belangrijke doelstelling in stond. Royal […]

Lees Verder
proces-verbetering-tlssc

Besparing van ruim €100.000 met een Design of Experiments

  Cursist René is werkzaam bij een productiebedrijf waar onder meer kunststofbuizen gemaakt. Deze buizen dienen als afvoerkanaal voor rookgas. Na de productie worden de buizen gekeurd alvorens ze daadwerkelijk als afgerond product worden beschouwd. Helaas kwamen veel buizen niet door die keuring. Gedurende het project is René op zoek gegaan naar manieren om dat […]

Lees Verder
Procesverbetering-warehouse

Hoe Lean Six Sigma tools procesverbetering van 33% realiseren

In deze blog behandelen we het traject van een van onze Green Belt cursisten. Het bedrijf waar zij werkzaam is produceert stofkapjes. Bij die productie zijn twee verschillende afdelingen betrokken. In de praktijk gebeurde de uitlevering van de benodigde onderdelen vaak te laat. Dit betekent dat de stofkapjes soms ook te laat aan klanten werden uitgeleverd. Door […]

Lees Verder
Tijdbesparing-tlssc

Tijdsbesparing van 41% dankzij Lean Six Sigma project

In het verpleegtehuis gaat veel tijd verloren omdat cateringbestellingen nog altijd op papier worden aangemaakt, terwijl deze ook digitaal ingevoerd moeten worden. Die tijd besteden de medewerkers liever aan de zorg voor de bewoners. De bewoners delen deze mening. Cursist Martijn Peters wil dit proces graag verbeteren en start daarom met een Lean Six Sigma […]

Lees Verder
DMAIC-methode-efficientie

Proces werkt 83% efficiënter door middel van de DMAIC-methode van Lean Six Sigma

Een bedrijf verkoopt auto’s via hun website en veel autohandelaren hebben hier baat bij. Om online toegang te krijgen tot de auto’s is inloggen vereist. Zo krijgt het bedrijf iedere dag weer veel nieuwe login-aanvragen. Ze wensen dat het behandelen van deze aanvragen sneller verloopt. De organisatie wil dit proces daarom graag versnellen en start […]

Lees Verder

Beddentekort ziekenhuis daalt door succesvol Black Belt project

Black Belt cursist, Petra Gooskens, doet veel inzichten op tijdens het Lean Six Sigma project voor het Universitair Medisch Centra in Amsterdam (AMC). Bij het AMC wensen ze namelijk een oplossing voor hun beddentekort. De oorzaak van het beddentekort is het aantal overboekingen. De processen bij de afdeling planning zijn dus toe aan verbetering, zodat […]

Lees Verder

Zo verbetert Eneco haar klantervaringen met Lean Six Sigma

Hoe achterhaal je de echte wensen van je klanten? Net als het bedrijf waar jij werkzaam bent, is ook voor energieleverancier Eneco klanttevredenheid van cruciaal belang. Maar hoe kom je aan de behoefte van de klant? Om dit te achterhalen meet Eneco al jaren de tevredenheid door middel van onderzoeken. Dit levert iedere maand 1000+ […]

Lees Verder

Tijd besparen en kwaliteit behouden met Lean Six Sigma

Bij een bedrijf is aandacht voor procesverbetering en het leveren van kwaliteit. Ze willen graag werkzaamheden verbeteren die al jaren hetzelfde lopen. Zo wensen ze dat het productieproces van een apparaat versnelt. Wil jij weten hoe de cursist Zoran zijn doel heeft behaald? Lees dan snel verder in onderstaande blog. Het schoonmaken van een blancheur […]

Lees Verder

“Door vooruitplannen en handelingen te combineren, verkort de wachttijd van de klant”

Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij telecomaanbieder Tele2. Medewerkers hebben continu aandacht voor verbetering en leggen hier dan ook de focus op. De wens is om de doorlooptijd van een nieuw klantproject te versnellen. In vijf maanden heeft het bedrijf lonende resultaten behaald met Lean Six Sigma. Wil je weten welke leerpunten onze cursist […]

Lees Verder

Hogere klanttevredenheid en een besparing van €300.000,- met Lean Six Sigma

Hoe concurreer je als organisatie met je concurrenten? De concurrentiepositie van bedrijven is steeds meer afhankelijk van innovatie, flexibiliteit en nieuwe kennis. Het verbeteren van je bedrijfsprocessen speelt hierin een grote rol.Een financieel dienstverlenend bedrijf ging de uitdaging aan met Lean Six Sigma. Een vijf-maanden durend project leidde tot een jaarlijkse besparing van €300.000. Wil […]

Lees Verder

Kom meer te weten via onze digitale studiegids: een uitgebreid overzicht van al onze opleidingen.

DOWNLOAD STUDIEGIDS